18 van de 28
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
perikelen met brun scarabee - speling in de spoorstangkogel :(
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 09 januari 2017 07:26 PM
  [ # 256 ]

Jazeker komt er dezelfde kleur op. Ik heb (heel) even getwijld om hem goud te spuiten, maar dan moet echt alles gespoten worden als je geen kleurovergangen wilt zien.

Ik denk dat de grondlak zo glimt omdat de lak nog nat is.

De motorklep en de achterklep zijn al klaar. Zwarte band op de achterklep wordt later een keer gedaan, zo kan ik zien hoe het er uit ziet zonder zwart…

Oh, en het raam is incl stijlen afgeplakt. Raam was wel omlaag gedraaid om ‘m makkelijker op te pakken.

Intussen ben ik thuis vlijtig alle bumperdelen aan het poetsen en de vloerbedekking aan het reinigen

Afbeelding Bijlagen
IMG_0462.JPGIMG_0460.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 januari 2017 08:58 PM
  [ # 257 ]

Waarschijnlijk te laat…

Maar eigenlijk wil je die raamstijlen mee laten spuiten, er zit vaak wel wat roest onder de omlijsting.

Mooi hoor zo’n vers gespoten motorkap! Cool

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 09 januari 2017 09:41 PM
  [ # 258 ]

Idd te laat om in brun scarabee te spuiten, maar ik kan nog altijd de lijstjes erafhalen en de raamstijlen alsnog behandelen.

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 11 januari 2017 12:29 PM
  [ # 259 ]

Ziet er goed uit!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 12 januari 2017 06:26 PM
  [ # 260 ]

GELUKT! Mijn CX2400 mag 1500 kg trekken!

Het kostte precies 1 mailtje naar de RDW met een verwijzing naar het kenteken van deusjevo. Ik kreeg verder geen antwoord op mijn mail, maar vandaag wel een nieuwe kenteken-creditcard per post!

Afbeelding Bijlagen
IMG_0482.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 12 januari 2017 06:33 PM
  [ # 261 ]

suprise

Ohhh, uhhh, geen dank
En nou niet allemaal mijn kenteken als voorbeeld gebruiken he Mr. Green

Vreemd hoor al die verschillende gewichten, jouw rijklaar is behoorlijk hoger, ze goochelen maar wat geloof ik.
Heb jij ook LPG en je bouwjaar is 1977 dus echt volle mep wegenbelasting die je betaald tot hij ook 40 is?

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 12 januari 2017 07:00 PM
  [ # 262 ]

Nee, de volgende mag mijn kenteken als voorbeeld gebruiken!

En ja, volle mep tot aan 1 jan j.l. Daarom heb ik ‘m de laatste jaren geschorst, en ben ik afgelopen zomer (eindelijk) aan de opknapbeurt begonnen.

Nu nog op zoek naar een bijpassende paarden trailer uit eind jaren 70.

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 19 februari 2017 02:45 PM
  [ # 263 ]

Brr, lelijk gat ontdekt bij de achteras. Wat is jullie ervaring met dit soort gevallen? Ik mag qua APK (volgens mij) niet aan het subframe lassen, maar wat dan? Gewoon het gat laten zitten en hopen dat de keurmeester het niet erg genoeg vindt? Of kan ik het nog wel repareren, of moet ik op zoek naar nieuwe/goede langsliggers?

Afbeelding Bijlagen
IMG_0676.JPGIMG_0677.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 februari 2017 03:03 PM
  [ # 264 ]

Dit mag gewoon netjes gemaakt worden.
Maar de vraag is hoe is de rest van het achter subframe.
De ervaring leert dat hij dan op meer plekken rot is. Vooral bovenop de ronde buis ( de verstevigingen platen)
waar de langsliggers aan vast zitten.
Ik zou even langs een goede garage gaan om het te laten beoordelen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 20 februari 2017 10:41 PM
  [ # 265 ]

Leuk dat je er weer mee aan de slag gaat Ron!! very good

Ik zou vooral ook even alle HD-leidingen aldaar checken want die zullen er niet veel beter aan toe zijn. Stilstand is helaas achteruitgang.  Sad


Overigens ‘mag’ je nu 1500 kg trekken, maar de vraag is: wil je dat ook?? Zeker met levende have erachter is het misschien niet zo tof om op de limiet te gaan rijden. Gaat allemaal prima als alles goed gaat en het vermogen heeft die motor wel, maar bij uitwijken, zijwind etc. kan het net het verschil maken tussen veilig en vreselijk.
Helemaal omdat de last hiermee zwaarder wordt dan de auto zelf. Een CX mag altijd 1300 kg (geremd) trekken. Dat er ooit iemand bij de RDW is geweest die niet heeft zitten opletten, maakt niet ineens dat het nu ineens 1500 kan zijn en toch veilig is. Wink

Sorry voor de betutteling maar als ik het woord ‘paardentrailer’ dan lees, dan zie ik de risico’s en niet het gemak. Ik ben daar een beetje een tut in misschien. Teveel horrorscenario’s gehoord en gezien misschien ook….  surrender

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 05 maart 2017 03:58 PM
  [ # 266 ]
F.SvM schreef:

Dit mag gewoon netjes gemaakt worden.
Maar de vraag is hoe is de rest van het achter subframe.


VgF

Netjes genoeg? iig voor de eerstvolgende APK… zoals je in een ander topic hebt kunnen lezen ben ik op zoek naar een donor achtersubframe, dus dat komt er tzt onder.

Afbeelding Bijlagen
IMG_0723.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 05 maart 2017 04:05 PM
  [ # 267 ]
La Léo schreef:

Leuk dat je er weer mee aan de slag gaat Ron!! very good

Ik zou vooral ook even alle HD-leidingen aldaar checken want die zullen er niet veel beter aan toe zijn. Stilstand is helaas achteruitgang.  Sad


Overigens ‘mag’ je nu 1500 kg trekken, maar de vraag is: wil je dat ook??

Hi Leontien, ik ben idd weer aan de slag, sinds eind vorige zomer eigenlijk. In Januari is de CX helemaal gespoten, en ik ben nu richting het opbouwen aan het werken.

Alle HD leidingen staan nog op het programma, en ik ga ZEKER geen 1500 kg trekken, misschien net 1000 (een trailer + 1 paard). Maar het is prima om 1500 op kenteken te hebben, dan heb ik iets meer keuze in trailer die ik MAG trekken (maar nogmaals, ik ga er geen 2 belgische knollen in zetten)

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 maart 2017 05:22 PM
  [ # 268 ]

Netjes genoeg!

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 18 juni 2017 09:57 PM
  [ # 269 ]

Bij het monteren van de koplampen snap ik iets niet. Als ik de “pijpjes” op de schroefdraad draai, en alle 3 zover tot de lampen redelijk vast zitten, liggen de lampen heel “diep”. Maar als ik ze veel minder ver erop draai, kan im de lampen veel te veel bewegen. Wat doe ik fout?

Gr Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 juni 2017 05:56 PM
  [ # 270 ]

Zijn de klemmen dan niet gewoon lam? Naar mijn idee horen ze altijd vast te zitten, dat draaien is alleen voor de afstelling.
Ik heb ook wel eens een klem gehad waarmee de koplamp soms trilde afhankelijk van hoe de motor stationair liep, klem vervangen probleem weg.

Profiel  
 
 
18 van de 28
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook