125 van de 171
« Eerste  < Vorige 123 124 125 126 127 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 juni 2018 01:58 PM
  [ # 1861 ]

Ik ga eerst wel eens kijken hoe de kabelloop precies is, alvorens ik nog meer dingen ga roepen Mr. Green
Enfin, iemand nog wat stekkers liggen?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 07 juni 2018 02:22 PM
  [ # 1862 ]

Kun je die niet van de sloper waar de haak ook vanaf komt (laten) halen????? Willen ze vast wel naar je opsturen

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 07 juni 2018 02:35 PM
  [ # 1863 ]

Rick Donkers heeft veel.
Zelf ook wel eens wat besteld, prima site !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 juni 2018 11:43 PM
  [ # 1864 ]
Nielsje schreef:

Ik ga eerst wel eens kijken hoe de kabelloop precies is, alvorens ik nog meer dingen ga roepen Mr. Green
Enfin, iemand nog wat stekkers liggen?

Denk dat ik ze wel heb.
Post effe een foto van wat je wilt hebben.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juni 2018 07:35 PM
  [ # 1865 ]

Zou anders het magazijn er niet verschillende hebben liggen?

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 juni 2018 09:22 PM
  [ # 1866 ]

Zo, de stekkers zijn gevonden, het knutselen kan beginnen!

Ik zie overigens wel eens de term ‘trekhaakrelais’ of ‘caravanrelais’ opduiken. Voor zover ik uit de schema’s haal, staat daar standaard geen trekhaak aansluiting uitbreiding op vermeld. Kan ik gewoon een kabelboompje klussen, of moet ik elders nog wat toevoegen?

In ander onderhoud:

Dit lijstje begint dus los te laten. Wat is de beste tip, gewoon vastzetten met 3M plakruitenbandkit, of kan is het zoeken naar die clipjes een beter idee? Overigens, hoe haal je die dingen netjes los zonder dat het kapot gaat?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 14 juni 2018 07:33 AM
  [ # 1867 ]

Die strips kun je (naar mijn ervaring) niet loshalen zonder de clips te breken (zijn na 40 jaar ook redelijk bros). En als je het al kunt loshalen; de clips zitten om de ruit geklemd voordat de ruit met ruitenkit worden geplaatst. Dus de clips zitten ook nog eens in de kit en zeer lastig naderhand te plaarsen.

Maar duw van binnenuit eens voorzichtig tegen de voorste hoek, onderaan die ruitjes. Goed kans dat de ruitjes naar buiten gaan, en dus niet meer vastgelijmd zitten (en dus ook lekken). Dus dan kun je overwegen om de hele ruit los te halrn, DAN de clips te verwijderen (dan kan het wel), en alles in verse kit terug te zetten.

Ik heb er voor gekozen om de strips met wat dotjes ruitenkit vast te zetten…

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 juni 2018 07:53 AM
  [ # 1868 ]

Dat relais is een extra knipperlichtrelais wat wel eens geplaatst werd.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 juni 2018 08:25 AM
  [ # 1869 ]
Nielsje schreef:

Zo, de stekkers zijn gevonden, het knutselen kan beginnen!

Ik zou eerst goed in kaart brengen hoe het nu bij jou aangesloten zit.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 juni 2018 08:30 AM
  [ # 1870 ]
ronvanzon schreef:

Die strips kun je (naar mijn ervaring) niet loshalen zonder de clips te breken (zijn na 40 jaar ook redelijk bros). En als je het al kunt loshalen; de clips zitten om de ruit geklemd voordat de ruit met ruitenkit worden geplaatst. Dus de clips zitten ook nog eens in de kit en zeer lastig naderhand te plaarsen.

Maar duw van binnenuit eens voorzichtig tegen de voorste hoek, onderaan die ruitjes. Goed kans dat de ruitjes naar buiten gaan, en dus niet meer vastgelijmd zitten (en dus ook lekken). Dus dan kun je overwegen om de hele ruit los te halrn, DAN de clips te verwijderen (dan kan het wel), en alles in verse kit terug te zetten.

Ik heb er voor gekozen om de strips met wat dotjes ruitenkit vast te zetten…

Het opnieuw kitten van de ruitjes staat inderdaad op de lijst, al ik heb ik ze al wel eens getest of ze nog vastzitten. Gezien de rest van de klemmetjes nog wel vastzit op dit moment, ga ik denk ik proberen dit hoekje even vast te kitten. Doe ik het wanneer de ruitjes opnieuw erin gaan wel helemaal.

waterman schreef:

Dat relais is een extra knipperlichtrelais wat wel eens geplaatst werd.

Is het een aanrader om te plaatsen? En waar zat ‘ie dan meestal in het circuit/auto? Ik kan me iets bedenken waarbij de signaaldraad voor de knipperlichten gebruikt wordt om een relais aan te sturen, waarbij de geschakelde kant van het relais dan het achterlicht van de auto en van de aanhanger aansturen. Maar dan heb je er dus twee nodig.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 juni 2018 08:55 AM
  [ # 1871 ]
René Jongejan schreef:
Nielsje schreef:

Zo, de stekkers zijn gevonden, het knutselen kan beginnen!

Ik zou eerst goed in kaart brengen hoe het nu bij jou aangesloten zit.

Ja, dat heb ik reeds gedaan. Er loopt rechts over de kofferbak bodem een setje kabels richting het rechter achterlicht. De gemeenschappelijke signalen (achteruit, rem, verlichting) gaan naar rechts, en worden op de stekker simpelweg afgetakt voor links. Linker knipperlicht signaal wordt niet onderbroken op rechts, dus ik moet inderdaad een stekker links en rechts ertussen zetten.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 juni 2018 09:04 AM
  [ # 1872 ]

Dat is dus gespiegeld t.o.v. een serie 2, daar loopt de brede flatcable links in de kofferbak en wordt rechts gevoed via links.

Heb je al geïntegreerde mistachterlichten overigens?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 juni 2018 09:09 AM
  [ # 1873 ]

Denk ook even goed na over welke aanhangwagens je wilt gaan trekken.
Als dat ook een hele nieuwe zou kunnen zijn, dan moet deze zelfs een mistachterlicht en een achteruitrijlicht voeren.
Zie https://handboek.rdw.nl/aanhangwagens/lichten-lichtsignalen-en-retroreflecterende-voorzieningen/verplichte-lichten-en-retroreflectoren
En dan raak je aan een 13-polige doos i.p.v. een 7-polige.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 juni 2018 08:09 PM
  [ # 1874 ]

Dat extra relais was fabrieksaf bij trekhaken.
Daar hoorde ook het signaal lampje bij op je lenulle.
Dus inplaats van 1 groen lampje knipperde er twee.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 juni 2018 08:49 PM
  [ # 1875 ]

Dat 2de lampje zit niet meer in de tellerpartij van een serie 2.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
125 van de 171
« Eerste  < Vorige 123 124 125 126 127 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook