Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Nielsje schreef:Is dit dan de ontluchting van dat ding?
Is de ontluchting van het gehele carter, niet van de oliepomp.
En de slang erop hoort inderdaad aangesloten te zijn op het inlaattraject.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25362
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Draai die pukkel er even af en reinig het filter dat erachter zit.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ja, dank, zal ik doen.
Kan gewoon met wasbenzine?
Maar wat is eigenlijk de reden dat je ontluchting weer op je inlaattrajact zit?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Je moet toch ergens heen met die dampen!
Overigens, als de motor in goede conditie is en dus weinig blow-by heeft, dan valt het wel mee met de hoeveelheid carterdamp.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
zodra het dampen blazen wordt is het niet goed.
vandaag nog gezien bij een luchtgekoeld dieseltje waar een liter of drie teveel olie in zat.
dat rookt best aardig moet ik zeggen.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Juist: Geforceerde carterventilatie
Ik vind dat ‘ie niet veel ‘dampt’ of ‘drukt’ trouwens. Bij een compressie test een tijd terug zaten alle cilinders rond de 11.5 bar.
Na m’n vakantie ga ik de boel gewoon eens netjes schoonmaken, ik verwacht geen problemen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Wie kan mij vertellen of ik deze verdamper kan in bouwen in mijn cx uit 1977?
Ik kom er niet helemaal uit met het onderdelen boek. Het is een nieuwe, maar als’t niet past heb je er niet veel aan natuurlijk..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Als je hem er graag in zou willen hebben, kun je overwegen je reservewiel eruit te doen, maar dat is nogal radicaal.
Ik begrijp het niet helemaal ben ik bang.. Ik bedoel meer of ik deze verdamper in m’n blowerhuisdinggeval past, of dat er verschillen in zitten met latere modellen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1325
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Heb je een onderdeelnummer en heeft jou CX de ronde ventilatiegaten onder de radio of het rechthoekig rooster?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
onderdeelnummer: nee
ronde ventilatiegaten: ja
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nr. 1508 was een beetje dom van mij. De verdamper zit natuurlijk niet in je motorruimte, maar achter je dashboard… Ik heb geen idee of de afgebeelde past.
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het enige wat ik kan zeggen is dat de verdamper er in elk geval iets anders uit ziet als bij mijn Serie 2.
Zover mij bekend is een later Serie 1 hetzelfde als een Serie 2.
Oftewel als deze voor een CX is dan zou je de conclusie kunnen trekken dat dit voor een vroege Serie 1 is.
Maar of daar ook weer verschillende types voor verzonnen zijn door de jaren heen…?
Heb je het onderdeelnr erbij?
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
This geen serie 1.
Misschien wel pas te maken.
Vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.