Citroën Ami Nieuws


Betaalbare vriendschap

Betaalbare vriendschap


Wat is de ideale klassieker: de snelste, de meest luxueuze of de aaibaarste uit zijn tijd? Roem is geen garantie voor rijplezier, want dat hangt ook af van betrouwbaarheid en betaalbaarheid. Lucas breekt een lans voor een lang vergeten middenklasser: de Ami.


lees meer
CineCars: bij je beste vriend op de bank

CineCars: bij je beste vriend op de bank


De Citroën Ami 6 met het kenmerkende schuine achterruitje is een stijlicoon voor het Franse merk. Hoewel de latere ontwerpen nog steeds bol staan van karakter, is het lastig om deze herkenbaarheid en sympathieke eigenzinnigheid te overtreffen. Zowel de Ami 6 als de Ami 8 heeft vele vrienden.


lees meer
Steelt Kees een Citroën M35?

Steelt Kees een Citroën M35?


Toen we onlangs op de voorpagina aandacht aan de M35 besteedden, kwam een bijzonder haalverhaal van rasverteller Kees “Visa GTI 115” weer bovendrijven. Het gebeurde is al 36 jaar geleden, maar Kees’ herinneringen aan de technische stunt en de daarop volgende arrestatie zijn nog heel levendig. Geniet mee van zijn gedetailleerde verslag.


lees meer
makado’s Ami 8 volledig gerestaureerd

makado’s Ami 8 volledig gerestaureerd


Op het forum lezen we wel vaker restauratieverslagen van de grootste (DS, SM) en de kleinste (2CV) Citroëns. De modellen daartussen (Ami, GS) krijgen zelden zo veel aandacht, dus worden ze steeds zeldzamer. Maurice “makado” en zijn schoonvader wilden juist een Ami 8 opknappen. Dat is goed nieuws. Nog beter nieuws: het project is klaar!


lees meer
1961: De Godin krijgt een Vriend

1961: De Godin krijgt een Vriend


Krijgt de op onbereikbare hoogten in de Citroën-hemel zwevende Godin een aardse incarnatie als Vrouwtje of begint zij iets met haar zesde Vriend? Heiligschennis of nuchtere realiteitszin? Feit is dat een barok vormgegeven kleine middenklasser een moeizaam begin beleeft van een uiteindelijk glansrijke carrière die resulteert in meer dan 1,8 miljoen verkochte exemplaren. De achterruit helt achterover en wordt niet nat, zelfs niet in de dan zo nieuwerwetse autowasstraat.


lees meer
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook